Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΕΝΑΡΙΟ το τεχνικό εγχειρίδιο οδηγιών για τον σχεδιαστή.

Το σενάριο μαζί με την ιδέα,την υπόθεση και την σκαλέτα αποτελούν  το lavorno di tavolino δηλ. την εργασία του τραπεζιού, είναι το λεπτομερές σχέδιο της δομής του έργου μας.
Για να γραφτεί δεν χρειαζεται λογοτεχνική ικανότητα αλλά δημιουργική φαντασία και εικονοπλαστική ικανότητα. Πρέπει να μετατρέψουμε σε εικόνα αυτό που φανταζόμαστε εκμεταλλευόμενοι τους κοινωνικούς και οπτικούς κώδικες της καθημερινότητας.Τι χρειάζεται ένα σενάριο?

Ισχυρή ιδέα που διατρέχει τον κορμό του σεναρίου από την αρχή έως το τέλος.

Ο χωροχρόνος που μέσα του διαδραματίζεται η ιστορία μας.

Ισχυρούς χαρακτήρες καθαρα διατυπωμένους και σε άμεση σχέση με τις δράσεις τους.

Την σύγκρουση μέσα από την αντίθεση των χαραχτήρων, ώστε να έχουμε ανάγλυφη πλοκή και ιδιαίτερο ενδιαφέρον από μέρους του αναγνώστη.

Σασπένς.Αυτό που περιμένουμε αλλά δεν έρχεται και ξαφνικά παρουσιάζεται εμπρος μας αλλά και πάλι  μπορεί να είναι μεταμφιεσμένο για να εξελιχθεί σε κάτι άλλο .....................................

Κρίσιμη σκηνή. Είναι αυτο που θυμόμαστε συνήθως από μια ολόκληρη ταινία.Η σκηνή της τελικής μάχης,το ξεσκέπασμα του δολοφόνου,η δημόσια αποκάλυψη της συνωμοσίας.

Παράλληλες ιστορίες που εξελίσσουν την πλοκή και την υπόθεση.

και τέλος η Λύση ή Κάθαρση. Ένα καλό τέλος το ίδιο εντυπωσιακό και ισοβαρές με την Κρίσιμη σκηνή αφήνει μια ικανοποίηση στον αναγνώστη  και το κυριότερο την αίσθηση ότι δεν έχασε την ώρα του διαβάζοντας την ιστορία σας.
ΙΔΕΑ-ΥΠΟΘΕΣΗ

                                         Από το διδακτικό υλικό Μαθήματα κόμικς                    περισσότερα 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΚΑΛΕΤΑ

Το διάγραμμα πλοκής ή σκαλέτα είναι η λύση στο χάος μιας μεγάλης υπόθεσης.
Ας δούμε πώς λειτουργεί. Αφού έχουμε καταλήξει στην τελική μορφή της υπόθεσης μας την χωρίζουμε σε αυτό που θα λέγαμε κεφάλαια ή σκηνές, χωρίς τους διαλόγους όμως που δίνουν λάθος μέγεθος.Καλό θα ήταν οι σκηνές να γράφονταν σε post it και να τα κολλάγαμε σε μια μεγάλη επιφάνεια για να μπορούμε να τους αλλάζαμε θέση αν χρειαζόταν.Μετά από αυτό το μοίρασμα θα είναι πιο εύκολο να υπολογίσουμε και τις σελίδες που χρειαζόμαστε για να αναπτύξουμε την κάθε σκηνή.Τέλος προσθέτουμε τις σημειώσεις, σκηνοθετικές ή σχεδιαστικές σαν πρώτη εικόνα του συνολικού θέματος.με αυτή την διαδικασία αναπτύσσουμε πιο ολοκληρωμένο έλεγχο στο εγχείρημα μας.

ιδέες για κόμικς

Μερικές ιδέες για υποθέσεις κόμικς.
-Στο άγαλμα της πλατείας υπάρχει μια μυστηριώδης επιγραφή που οδηγεί μια παρέα φίλων...............
-Ανθρακωρύχοι μέσα στην στοά ανακαλύπτουν ένα παράξενο αντικείμενο.........................................
-Ένα στοιχειωμένο σπίτι λέγεται ότι έχει έναν θησαυρό..........................................................................
-Ένα μικρο παιδί περιφέρεται χαμένο μέσα στο δάσος ενώ η νύχτα πλησιάζει......................................
-Παράξενοι ήχοι έρχονται από το γειτονικό με το χωριό δάσος..................................................................
-Ένας αθώος πριν την εκτέλεση του κάνει έκκληση  για βοήθεια.Ανταποκρίνεται ένας ντετέκτιβ..........
-Ήρωας ξεκινάει να βρει το απόλυτο τεχνούργημα που οδηγεί................................................................
-Μία ομάδα παιδιών καλείται να αντιμετωπίσει το απόλυτο  κακό.......................................................
-Αρχικατάσκοπος καλείται να βρει τα κλεμμένα πυρη…

ο ήχος στα κόμικς ΜΠΑΛΟΝΑΚΙ 1.

Μετά τον αφηγητή και την λεζάντα ακολουθεί το μπαλονάκι που περιέχει τους διαλόγους των χαραχτήρων.Το πιο απλό μοντέλο ιστορικά που έχει επικρατήσει είναι το οβάλ με την ουρίτσα που δείχνει ποιος μιλάει



Άλλες απλές μορφές είναι το τετράγωνο,το τετράγωνο με στρογγυλεμένες άκρες και η οριζόντια γραμμή  με ουρίτσα.Τα γράμματα είναι κεφαλαία.αν και δεν αποκλείονται τα πεζά, και η στοίχιση τους κεντρική.Αυτή είναι η πιο απλή μορφή των μπαλονιών και των διαλόγων. Ας δούμε τώρα τις διαφοροποιήσεις τους και την εκφραστική ποικιλία των ειδών τους. 
Αν παρακολουθήσουμε τον καθημερινό διάλογο δύο ανθρώπων θα δούμε ότι δεν εκθέτουν απλά τις απόψεις τους αλλά τις προφέρουν με μεγάλη ποικιλία τόνων.Αυτή η τονικότητα είναι δύσκολο να μεταφερθεί άμεσα ,όταν στο τελικό αποτέλεσμα δεν εμπεριέχεται ο ήχος.Κάποιοι τρόποι μεταφοράς είναι μέσω του μεγέθους και του πάχους των γραμμάτων λες και όταν μεγαλώνει το μέγεθος και το πάχος δυναμώνει και η ένταση της φωνής ή όταν μειώνονται οι παράγοντες της γραμμα…