Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΥΠΟΘΕΣΗ


Η υπόθεση
Έχοντας την ιδέα στα χέρια μας την αναπτύσσουμε σε μια σύντομη αφήγηση, περίληψη, που περιέχει απαραίτητα όλα τα στοιχεία της ιστορίας.
Χρήσιμο θα ήταν όταν την γράφουμε να την χωρίζουμε σε  ενότητες σκηνές ώστε να μπορούμε να την ανασυνθέτουμε, να την εμπλουτίζουμε ή και να την απλοποιούμε αν χρειάζεται. Γράψτε λοιπόν κάθε κομμάτι της σε κίτρινα post it κολλήστε τα στον τοίχο και αρχίστε το πηγαινέλα των σκηνών μέχρι να καταλήξετε στο επιθυμητό.
Αν σε κάποιες σκηνές κολλήσετε χρησιμοποιήστε το ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΝ…
Αν η ιστορία είναι μεγάλη, οπότε χρειάζεται καλύτερο έλεγχο τότε καλό θα ήταν να φτιάξετε, την ΣΚΑΛΕΤΑ δηλ. ένα  διάγραμμα πλοκής, χωρίς τους διάλογους που μας δίνουν λάθος μέγεθος. Μέσω της ΣΚΑΛΕΤΑΣ μπορείτε να υπολογίσετε και τον αριθμό των σελίδων.
Ας δούμε πως στήνουμε την υπόθεση.
Τρία μέρη αποτελούν μια σωστή διάταξη υπόθεσης έτοιμης να αναπτυχθεί σε σενάριο, είναι η ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ – και η ΛΥΣΗ.

Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ : είναι ο μεζές που προσφέρετε στον διαβαστή για μπει στο νόημα της ιστορίας και να ταυτιστεί με τον πρωταγωνιστή. Επιδιώκουμε το ενδιαφέρον του ώστε να προχωρήσει την ανάγνωση.

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ : εδώ συμβαίνουν τα πάντα  όπως συμπτώσεις, έρωτες, γκάφες, δράματα, δολοφονίες, ίντριγκες, ……..και τόσα άλλα , ανάλογα με τις δυνατότητες του σεναριογράφου, ώστε όλα να οδηγηθούν στις απαντήσεις των ερωτημάτων και να φτάσουμε στο τέλος στην

ΛΥΣΗ : αν η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ωθεί τον διαβαστή να συνεχίσει  η ΛΥΣΗ  πρέπει να τον αποζημιώνει για αυτή του την απόφαση. Εδώ ο ντέντεκτιβ αποκαλύπτει δραματικά τον ένοχο ήρωας επιβραβεύεται για τον ηθικό του αγώνα, ο υπέρ ήρωας κάτω από τον πανηγυρισμό του πλήθους θα συνεχίσει τον αιώνιο αγώνα του εναντίον του παγκόσμιου κακού ….και τόσα άλλα.
Και ακολουθεί η μαγική λεξη ΤΕΛΟΣ ουφφφφφφφφφφφ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.




                                                                        περισσότερες πληροφορίες εδώ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΚΑΛΕΤΑ

Το διάγραμμα πλοκής ή σκαλέτα είναι η λύση στο χάος μιας μεγάλης υπόθεσης.
Ας δούμε πώς λειτουργεί. Αφού έχουμε καταλήξει στην τελική μορφή της υπόθεσης μας την χωρίζουμε σε αυτό που θα λέγαμε κεφάλαια ή σκηνές, χωρίς τους διαλόγους όμως που δίνουν λάθος μέγεθος.Καλό θα ήταν οι σκηνές να γράφονταν σε post it και να τα κολλάγαμε σε μια μεγάλη επιφάνεια για να μπορούμε να τους αλλάζαμε θέση αν χρειαζόταν.Μετά από αυτό το μοίρασμα θα είναι πιο εύκολο να υπολογίσουμε και τις σελίδες που χρειαζόμαστε για να αναπτύξουμε την κάθε σκηνή.Τέλος προσθέτουμε τις σημειώσεις, σκηνοθετικές ή σχεδιαστικές σαν πρώτη εικόνα του συνολικού θέματος.με αυτή την διαδικασία αναπτύσσουμε πιο ολοκληρωμένο έλεγχο στο εγχείρημα μας.

ιδέες για κόμικς

Μερικές ιδέες για υποθέσεις κόμικς.
-Στο άγαλμα της πλατείας υπάρχει μια μυστηριώδης επιγραφή που οδηγεί μια παρέα φίλων...............
-Ανθρακωρύχοι μέσα στην στοά ανακαλύπτουν ένα παράξενο αντικείμενο.........................................
-Ένα στοιχειωμένο σπίτι λέγεται ότι έχει έναν θησαυρό..........................................................................
-Ένα μικρο παιδί περιφέρεται χαμένο μέσα στο δάσος ενώ η νύχτα πλησιάζει......................................
-Παράξενοι ήχοι έρχονται από το γειτονικό με το χωριό δάσος..................................................................
-Ένας αθώος πριν την εκτέλεση του κάνει έκκληση  για βοήθεια.Ανταποκρίνεται ένας ντετέκτιβ..........
-Ήρωας ξεκινάει να βρει το απόλυτο τεχνούργημα που οδηγεί................................................................
-Μία ομάδα παιδιών καλείται να αντιμετωπίσει το απόλυτο  κακό.......................................................
-Αρχικατάσκοπος καλείται να βρει τα κλεμμένα πυρη…

ο ήχος στα κόμικς ΜΠΑΛΟΝΑΚΙ 1.

Μετά τον αφηγητή και την λεζάντα ακολουθεί το μπαλονάκι που περιέχει τους διαλόγους των χαραχτήρων.Το πιο απλό μοντέλο ιστορικά που έχει επικρατήσει είναι το οβάλ με την ουρίτσα που δείχνει ποιος μιλάει



Άλλες απλές μορφές είναι το τετράγωνο,το τετράγωνο με στρογγυλεμένες άκρες και η οριζόντια γραμμή  με ουρίτσα.Τα γράμματα είναι κεφαλαία.αν και δεν αποκλείονται τα πεζά, και η στοίχιση τους κεντρική.Αυτή είναι η πιο απλή μορφή των μπαλονιών και των διαλόγων. Ας δούμε τώρα τις διαφοροποιήσεις τους και την εκφραστική ποικιλία των ειδών τους. 
Αν παρακολουθήσουμε τον καθημερινό διάλογο δύο ανθρώπων θα δούμε ότι δεν εκθέτουν απλά τις απόψεις τους αλλά τις προφέρουν με μεγάλη ποικιλία τόνων.Αυτή η τονικότητα είναι δύσκολο να μεταφερθεί άμεσα ,όταν στο τελικό αποτέλεσμα δεν εμπεριέχεται ο ήχος.Κάποιοι τρόποι μεταφοράς είναι μέσω του μεγέθους και του πάχους των γραμμάτων λες και όταν μεγαλώνει το μέγεθος και το πάχος δυναμώνει και η ένταση της φωνής ή όταν μειώνονται οι παράγοντες της γραμμα…