Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

το storyboard

Το storyboard είναι ο οπτικός χάρτης της ιστορίας.
Είναι ο οδηγός για την ανάπτυξη της υπόθεσης γιαυτό και το σχέδιο δεν είναι απαραίτητο να ειναι καλλιτεχνικών προδιαγραφών. Αρκεί ένα απλό και καθαρό σχέδιο γιατί το μόνο που χρειάζεται είναι να καθοριστεί η θέση των ηρώων και η γωνία λήψης τους. Απαραίτητα κάθε καρέ πρέπει να προάγει την δράση της υπόθεσης.Ας δούμε τι χρειάζεται για να ξεκινήσουμε ένα storyboard.Στην αρχή θέλουμε έστω και ένα υποτυπώδες σενάριο, απλά χαρτιά, Α4,  μολύβια και την γόμα.Σχεδιάζουμε καρέ που το μέγεθός τους έχει άμεση σχέση με την ποσότητα δράσης που περιέχει το συγκεκριμένο σημείο της ιστορίας μας.Αναλογιζόμαστε στο που αναφέρεται η ιστορία μας.Γράφουμε μια σύντομη περιγραφή της κατάστασης που θα θέλαμε να σχεδιάσουμε.Τι θα συμβεί στον ήρωά μας ?.πως και πότε εξελίσσεται η ιστορία?.Αρχίστε να σχεδιάζεται προσδιορίζοντας τις θέσεις των ηρώων και αφήνοντας χώρο για τους διαλόγους.Μην διστάζετε να σχεδιάζετε  εναλλακτικές ιδέες ανάπτυξης της ιστορίας. Όταν τελειώσετε κάντε έναν έλεγχο στο αν κυλλά η ιστορία σας ή και το καλλίτερο δώστε την να την διαβάσει ένας φίλος σας και να σας πει τι κατάλαβε.Νομίζω ότι το storyboard είναι από τα πιο ενδιαφέροντα και γεμάτα προκλήσεις κομμάτια στην δημιουργία ενός κόμικς.
Ας δούμε ένα παράδειγμα μιας σκηνής.



                                                               και τα .......................λοιπά


Σχόλια

  1. τι σχέση έχει το σενάριο με το storyboarb?.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απόλυτη γιατί το sb είναι εικονοποίηση του σεναρίου.Πρέπει να ακολουθούνται πιστά οι οδηγίες που δίνονται από τον σεναριογράφο και σε περίπτωση αλλαγής αυτή γίνεται κατόπιν συνεννόησης και συνεργασίας και των δύο,φαντάζεσαι την ένταση.
    Υπάρχει όμως και ένα άλλο είδος sb που η εικόνα είναι στην διακριτική ευχέρεια του σχεδιαστή και το σενάριο είναι πολύ χαλαρό, ας πούμε να ζητηθεί να γίνει κόμικς από την βασική ιστορία του Πινόκιο.
    Σε αυτό το θέμα θα επανέλθω στο κοντινό μέλλον λίγο υπομονή λοιπόν.

    Ευχαριστώ αντρεας αγγελοπουλος .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΚΑΛΕΤΑ

Το διάγραμμα πλοκής ή σκαλέτα είναι η λύση στο χάος μιας μεγάλης υπόθεσης.
Ας δούμε πώς λειτουργεί. Αφού έχουμε καταλήξει στην τελική μορφή της υπόθεσης μας την χωρίζουμε σε αυτό που θα λέγαμε κεφάλαια ή σκηνές, χωρίς τους διαλόγους όμως που δίνουν λάθος μέγεθος.Καλό θα ήταν οι σκηνές να γράφονταν σε post it και να τα κολλάγαμε σε μια μεγάλη επιφάνεια για να μπορούμε να τους αλλάζαμε θέση αν χρειαζόταν.Μετά από αυτό το μοίρασμα θα είναι πιο εύκολο να υπολογίσουμε και τις σελίδες που χρειαζόμαστε για να αναπτύξουμε την κάθε σκηνή.Τέλος προσθέτουμε τις σημειώσεις, σκηνοθετικές ή σχεδιαστικές σαν πρώτη εικόνα του συνολικού θέματος.με αυτή την διαδικασία αναπτύσσουμε πιο ολοκληρωμένο έλεγχο στο εγχείρημα μας.

ιδέες για κόμικς

Μερικές ιδέες για υποθέσεις κόμικς.
-Στο άγαλμα της πλατείας υπάρχει μια μυστηριώδης επιγραφή που οδηγεί μια παρέα φίλων...............
-Ανθρακωρύχοι μέσα στην στοά ανακαλύπτουν ένα παράξενο αντικείμενο.........................................
-Ένα στοιχειωμένο σπίτι λέγεται ότι έχει έναν θησαυρό..........................................................................
-Ένα μικρο παιδί περιφέρεται χαμένο μέσα στο δάσος ενώ η νύχτα πλησιάζει......................................
-Παράξενοι ήχοι έρχονται από το γειτονικό με το χωριό δάσος..................................................................
-Ένας αθώος πριν την εκτέλεση του κάνει έκκληση  για βοήθεια.Ανταποκρίνεται ένας ντετέκτιβ..........
-Ήρωας ξεκινάει να βρει το απόλυτο τεχνούργημα που οδηγεί................................................................
-Μία ομάδα παιδιών καλείται να αντιμετωπίσει το απόλυτο  κακό.......................................................
-Αρχικατάσκοπος καλείται να βρει τα κλεμμένα πυρη…

ο ήχος στα κόμικς ΜΠΑΛΟΝΑΚΙ 1.

Μετά τον αφηγητή και την λεζάντα ακολουθεί το μπαλονάκι που περιέχει τους διαλόγους των χαραχτήρων.Το πιο απλό μοντέλο ιστορικά που έχει επικρατήσει είναι το οβάλ με την ουρίτσα που δείχνει ποιος μιλάει



Άλλες απλές μορφές είναι το τετράγωνο,το τετράγωνο με στρογγυλεμένες άκρες και η οριζόντια γραμμή  με ουρίτσα.Τα γράμματα είναι κεφαλαία.αν και δεν αποκλείονται τα πεζά, και η στοίχιση τους κεντρική.Αυτή είναι η πιο απλή μορφή των μπαλονιών και των διαλόγων. Ας δούμε τώρα τις διαφοροποιήσεις τους και την εκφραστική ποικιλία των ειδών τους. 
Αν παρακολουθήσουμε τον καθημερινό διάλογο δύο ανθρώπων θα δούμε ότι δεν εκθέτουν απλά τις απόψεις τους αλλά τις προφέρουν με μεγάλη ποικιλία τόνων.Αυτή η τονικότητα είναι δύσκολο να μεταφερθεί άμεσα ,όταν στο τελικό αποτέλεσμα δεν εμπεριέχεται ο ήχος.Κάποιοι τρόποι μεταφοράς είναι μέσω του μεγέθους και του πάχους των γραμμάτων λες και όταν μεγαλώνει το μέγεθος και το πάχος δυναμώνει και η ένταση της φωνής ή όταν μειώνονται οι παράγοντες της γραμμα…