Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

το lettering

Ας δώσουμε φωνή στους ήρωες και στην βουβή ιστορία μας.
Μέχρι τώρα έχουμε παραχωρήσει την διήγηση στις εικόνες, τώρα ας βάλουμε στο παιχνίδι και το κείμενο. Ας αποχτήσουν φωνή οι ήρωες και ήχο ο χώρος - κόσμος και να συνθέσουμε μια πραγματικότητα κόμικς.Τρία είναι τα πεδία που εκφράζονται μέσα από το κείμενο.
Ο αφηγητής, οι ήρωες, και το περιβάλλον.
Το κείμενο του αφηγητή καταλαμβάνει τον χώρο πάνω αριστερά ή κάτω δεξιά και εμπεριέχονται σε τετράγωνα πολλές φορές χρωματισμένα.
Το κείμενο του ήρωα περιλαμβάνεται σε λευκά μπαλονάκια με μυτερές απολήξεις που δείχνουν το πρόσωπο που μιλά.
Οι ήχοι του περιβάλλοντος  σχεδιάζονται στους κενούς χώρους σχεδίου και κειμένου.


 Ήδη  μέσα στην σχεδιασμένη σελίδα υπάρχουν οι χώροι που θα καταλάβουν τα μπαλονάκια και ο μελανωτής τα έχει μελανώσει και περιμένουν τον καλλιγράφο να τοποθετήσει το κείμενο.Το πρώτο πράγμα που γίνεται είναι να χαραχθούν γραμμές οδηγοί για το μέγεθος των γραμμάτων αλλά και οδηγοί για το κενό μεταξύ των γραμμών.Προσέξτε τον τρόπο γραφής να είναι καθαρός και ευανάγνωστος ώστε να μην κουράζει τον αναγνώστη γιατί κανείς δεν είναι διατεθειμένος να βγάλει τα μάτια του όσο καλή κι αν είναι η ιστορία.Σκέψου πόσο χρόνο διέθεσες για να φέρεις μέχρι εδώ την ιστορία και δες αν αξίζει λίγη περισσότερη προσοχή για τα γράμματα.(Διαβάζοντας πολλά fanzin
παρατήρησα πόση προχειρότητα επικρατεί στα γράμματα.)Ακόμα και με τον υπολογιστή να διαχειριστής το κείμενο πάλι  χρειάζονται όλα τα παραπάνω συν την στοίχιση του κειμένου που πρέπει να είναι από το κέντρο προς τα άκρα. Καλό θα ήταν να κάνετε έρευνα για τις γραμματοσειρές που κυκλοφορούν για να επιλέξετε αυτή που ταιριάζει με το ύφος και την αισθητική  της ιστορίας σας.



Ο κώδικας και η σημειολογία των γραμμάτων.
Το μέγεθος, όταν φωνάζει κάποιος τότε μεγαλώνουν τα γράμματα και πολλές φορές τονίζονται στο περίγραμμά τους. Μικραίνει το μέγεθος αν κάποιος ψιθυρίζει,ατονεί η ένταση της φωνής ...κλπ.
Στο κώδικα των μπαλονιών και των γραμμάτων θα επανέλθω στο κοντινό μέλλον,λίγη υπομονή.

   οι καρτέλες είναι διδακτικό υλικό από τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΜΙΚΣ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ  εδώ 
 σας ευχαριστώ πολύ αντρεας αγγελοπουλος - comixing.





Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΚΑΛΕΤΑ

Το διάγραμμα πλοκής ή σκαλέτα είναι η λύση στο χάος μιας μεγάλης υπόθεσης.
Ας δούμε πώς λειτουργεί. Αφού έχουμε καταλήξει στην τελική μορφή της υπόθεσης μας την χωρίζουμε σε αυτό που θα λέγαμε κεφάλαια ή σκηνές, χωρίς τους διαλόγους όμως που δίνουν λάθος μέγεθος.Καλό θα ήταν οι σκηνές να γράφονταν σε post it και να τα κολλάγαμε σε μια μεγάλη επιφάνεια για να μπορούμε να τους αλλάζαμε θέση αν χρειαζόταν.Μετά από αυτό το μοίρασμα θα είναι πιο εύκολο να υπολογίσουμε και τις σελίδες που χρειαζόμαστε για να αναπτύξουμε την κάθε σκηνή.Τέλος προσθέτουμε τις σημειώσεις, σκηνοθετικές ή σχεδιαστικές σαν πρώτη εικόνα του συνολικού θέματος.με αυτή την διαδικασία αναπτύσσουμε πιο ολοκληρωμένο έλεγχο στο εγχείρημα μας.

ιδέες για κόμικς

Μερικές ιδέες για υποθέσεις κόμικς.
-Στο άγαλμα της πλατείας υπάρχει μια μυστηριώδης επιγραφή που οδηγεί μια παρέα φίλων...............
-Ανθρακωρύχοι μέσα στην στοά ανακαλύπτουν ένα παράξενο αντικείμενο.........................................
-Ένα στοιχειωμένο σπίτι λέγεται ότι έχει έναν θησαυρό..........................................................................
-Ένα μικρο παιδί περιφέρεται χαμένο μέσα στο δάσος ενώ η νύχτα πλησιάζει......................................
-Παράξενοι ήχοι έρχονται από το γειτονικό με το χωριό δάσος..................................................................
-Ένας αθώος πριν την εκτέλεση του κάνει έκκληση  για βοήθεια.Ανταποκρίνεται ένας ντετέκτιβ..........
-Ήρωας ξεκινάει να βρει το απόλυτο τεχνούργημα που οδηγεί................................................................
-Μία ομάδα παιδιών καλείται να αντιμετωπίσει το απόλυτο  κακό.......................................................
-Αρχικατάσκοπος καλείται να βρει τα κλεμμένα πυρη…

ο ήχος στα κόμικς ΜΠΑΛΟΝΑΚΙ 1.

Μετά τον αφηγητή και την λεζάντα ακολουθεί το μπαλονάκι που περιέχει τους διαλόγους των χαραχτήρων.Το πιο απλό μοντέλο ιστορικά που έχει επικρατήσει είναι το οβάλ με την ουρίτσα που δείχνει ποιος μιλάει



Άλλες απλές μορφές είναι το τετράγωνο,το τετράγωνο με στρογγυλεμένες άκρες και η οριζόντια γραμμή  με ουρίτσα.Τα γράμματα είναι κεφαλαία.αν και δεν αποκλείονται τα πεζά, και η στοίχιση τους κεντρική.Αυτή είναι η πιο απλή μορφή των μπαλονιών και των διαλόγων. Ας δούμε τώρα τις διαφοροποιήσεις τους και την εκφραστική ποικιλία των ειδών τους. 
Αν παρακολουθήσουμε τον καθημερινό διάλογο δύο ανθρώπων θα δούμε ότι δεν εκθέτουν απλά τις απόψεις τους αλλά τις προφέρουν με μεγάλη ποικιλία τόνων.Αυτή η τονικότητα είναι δύσκολο να μεταφερθεί άμεσα ,όταν στο τελικό αποτέλεσμα δεν εμπεριέχεται ο ήχος.Κάποιοι τρόποι μεταφοράς είναι μέσω του μεγέθους και του πάχους των γραμμάτων λες και όταν μεγαλώνει το μέγεθος και το πάχος δυναμώνει και η ένταση της φωνής ή όταν μειώνονται οι παράγοντες της γραμμα…