Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ο ήχος στα κόμικς ΛΕΖΑΝΤΑ 2.

Άλλες χρήσεις και είδη λεζάντας.


Λόγια μεγάλων ανδρών : Εμπλουτίστε το περιεχόμενο του καρέ σας με αναφορές όπως τραγούδια,ποιήματα,τσιτάτα σοφίας και τόσα άλλα.Δώστε ένταση και βάρος στα λεγόμενα του ήρωα σας με ένα τσιτάτο από τον Δάντη.

Αυτόματος μεταφραστής : Όταν στο καρέ μας έχουμε ένα ρομπότ που μιλά με την ιδιαίτερη γλώσσα των κυκλωμάτων,με περίεργα σχήματα,χρειαζόμαστε μεταφραστή.Εδώ μας λύνει τα χέρια η λεζάντα που την σχεδιάζουμε  στο κάτω μέρος του καρέ. Αφού σχεδιάσουμε την περίεργη γλώσσα στο μπαλονάκι τελειώνουμε την ατάκα με έναν  * αστερίσκο δηλ. μια παραπομπή.Στην λεζάντα που περιέχει την μετάφραση αρχίζουμε με τον αστερίσκο  *  και παραθέτουμε την μετάφραση.

Το ημερολόγιο μου : Περάστε στην λεζάντα τις σελίδες του ημερολογίου σας και τότε θα έχετε άμεση περιγραφή σε πρώτο πρόσωπο (η γραμματοσειρά αν είναι σαν του χειρόγραφου θα υπάρξει καλύτερο αποτέλεσμα ).Γράψτε την λεζάντα σε πρώτο πρόσωπο και κάντε τον διαβαστη να συμμετέχει στην ιστορία άμεσα μέσα από τα δικά σας λόγια.

Ο ρεπόρτερ : Μέσα από την λεζάντα αν μεταδίδεις  αυτά που βλέπεις αυτή την στιγμή,σε απευθείας μετάδοση,κάνεις τον διαβαστή να πέφτει στην παγίδα της αληθοφάνειας και να παρασύρεται από την ροή την αφήγησης.Φαντάσου οτι ο ήρωας σου προσπαθεί να απενεργοποιήσει μια βόμβα και τα δευτερόλεπτα που απομένουν είναι λίγα.......η λεζάντα είναι ψηφιακό ρολόι και από καρέ σε καρέ δείχνει τον χρόνο να μειώνεται....
Μετάδοση Ράλι,στα καρέ αναπαριστάνεται η ένταση της εναλλαγής των θέσεων, η δράση, ο κίνδυνος ατυχήματος.....όλο το σκηνικό μεταδίδεται με κοφτές ατάκες  στις λεζάντες  με μεγάλη προσοχή και οικονομία γιατί υπάρχει κίνδυνος να αποσπάσουμε την προσοχή του διαβάστη  από την ροή και την ένταση. 

ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ: 

Μην σπάστε την ροή της αφήγησης με περιττές λεζάντες.
Η ένταση.Ο ήρωας ξέρει οτι  μέσα στο  δωμάτιο υπάρχει ο κίνδυνος.Μέσα στο σκοτάδι προσπαθεί να εντοπίσει τον εχθρό (καρέ που περιγράφουν κινηματογραφικά, στιγμή προς στιγμή τις κινήσεις του ήρωα και του ενάντιου ) και ξαφνικά εμφανίζεται η λεζάντα δηλ.μέσα στην ησυχία κάποιος φωνάζει μια ανοησία ( λεζάντα ) και αποσπά τον διαβαστη απο την ένταση .Για να διαβάσει στην λεζάντα  ΤΙ ???????
Μην περιγράφεται αυτό που ήδη έχετε σχεδιάσει στο καρέ σας.
Αν υπάρχουν πολλές λεζάντες τότε κάτι δεν πάει καλά με το σενάριο.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΚΑΛΕΤΑ

Το διάγραμμα πλοκής ή σκαλέτα είναι η λύση στο χάος μιας μεγάλης υπόθεσης.
Ας δούμε πώς λειτουργεί. Αφού έχουμε καταλήξει στην τελική μορφή της υπόθεσης μας την χωρίζουμε σε αυτό που θα λέγαμε κεφάλαια ή σκηνές, χωρίς τους διαλόγους όμως που δίνουν λάθος μέγεθος.Καλό θα ήταν οι σκηνές να γράφονταν σε post it και να τα κολλάγαμε σε μια μεγάλη επιφάνεια για να μπορούμε να τους αλλάζαμε θέση αν χρειαζόταν.Μετά από αυτό το μοίρασμα θα είναι πιο εύκολο να υπολογίσουμε και τις σελίδες που χρειαζόμαστε για να αναπτύξουμε την κάθε σκηνή.Τέλος προσθέτουμε τις σημειώσεις, σκηνοθετικές ή σχεδιαστικές σαν πρώτη εικόνα του συνολικού θέματος.με αυτή την διαδικασία αναπτύσσουμε πιο ολοκληρωμένο έλεγχο στο εγχείρημα μας.

ιδέες για κόμικς

Μερικές ιδέες για υποθέσεις κόμικς.
-Στο άγαλμα της πλατείας υπάρχει μια μυστηριώδης επιγραφή που οδηγεί μια παρέα φίλων...............
-Ανθρακωρύχοι μέσα στην στοά ανακαλύπτουν ένα παράξενο αντικείμενο.........................................
-Ένα στοιχειωμένο σπίτι λέγεται ότι έχει έναν θησαυρό..........................................................................
-Ένα μικρο παιδί περιφέρεται χαμένο μέσα στο δάσος ενώ η νύχτα πλησιάζει......................................
-Παράξενοι ήχοι έρχονται από το γειτονικό με το χωριό δάσος..................................................................
-Ένας αθώος πριν την εκτέλεση του κάνει έκκληση  για βοήθεια.Ανταποκρίνεται ένας ντετέκτιβ..........
-Ήρωας ξεκινάει να βρει το απόλυτο τεχνούργημα που οδηγεί................................................................
-Μία ομάδα παιδιών καλείται να αντιμετωπίσει το απόλυτο  κακό.......................................................
-Αρχικατάσκοπος καλείται να βρει τα κλεμμένα πυρη…

ο ήχος στα κόμικς ΜΠΑΛΟΝΑΚΙ 1.

Μετά τον αφηγητή και την λεζάντα ακολουθεί το μπαλονάκι που περιέχει τους διαλόγους των χαραχτήρων.Το πιο απλό μοντέλο ιστορικά που έχει επικρατήσει είναι το οβάλ με την ουρίτσα που δείχνει ποιος μιλάει



Άλλες απλές μορφές είναι το τετράγωνο,το τετράγωνο με στρογγυλεμένες άκρες και η οριζόντια γραμμή  με ουρίτσα.Τα γράμματα είναι κεφαλαία.αν και δεν αποκλείονται τα πεζά, και η στοίχιση τους κεντρική.Αυτή είναι η πιο απλή μορφή των μπαλονιών και των διαλόγων. Ας δούμε τώρα τις διαφοροποιήσεις τους και την εκφραστική ποικιλία των ειδών τους. 
Αν παρακολουθήσουμε τον καθημερινό διάλογο δύο ανθρώπων θα δούμε ότι δεν εκθέτουν απλά τις απόψεις τους αλλά τις προφέρουν με μεγάλη ποικιλία τόνων.Αυτή η τονικότητα είναι δύσκολο να μεταφερθεί άμεσα ,όταν στο τελικό αποτέλεσμα δεν εμπεριέχεται ο ήχος.Κάποιοι τρόποι μεταφοράς είναι μέσω του μεγέθους και του πάχους των γραμμάτων λες και όταν μεγαλώνει το μέγεθος και το πάχος δυναμώνει και η ένταση της φωνής ή όταν μειώνονται οι παράγοντες της γραμμα…