Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ο ήχος στα κόμικς ΛΕΖΑΝΤΑ 1.

Με τρεις τρόπους μπορουμε να εισάγουμε ήχο στην ιστορία μας.
Μέσα από τον αφηγητή -ΛΕΖΑΝΤΑ,
μέσα από τους διαλόγους -ΜΠΑΛΟΝΑΚΙ
και μέσα από τους ήχους του περιβάλλοντος.

Η ΛΕΖΆΝΤΑ.
Είναι το μικρό κίτρινο πλαισιάκι με τις λίγες λέξεις μέσω του οποίου εκφράζεται ο αφηγητής.
Η θέση του συνήθως βρίσκεται πάνω αριστερά του καρέ και αποτελεί εισαγωγή ,γιαυτό και η χρησιμότητα του είναι τουλάχιστον σημαντική.

Συνήθως περιέχει μικρές ατάκες γιαυτό και το μικρό του μέγεθος,αν όμως χρειάζεται περισσότερο κειμενο έχουμε την λεζάντα στήλη  -εικ. 2.- που είναι ίση με το ύψος του καρέ.
Ας δούμε τον ρόλλο και την χρησιμότητα της λεζάντας.

1. Λεζάντα χρόνου.Συνδέει χρονικα σκηνές μεγ'αλης ή μικρής διάρκειας.Η μορφή τους είναι  ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ,ΑΡΓΟΤΕΡΑ,ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ,ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ .......

2. λεζάντα χώρου.Συνδέει διαδοχικές σκηνές που αναφέρονται σε διαφορετικούς χώρους.Αν ο ήρωας
μπένει στο τραίνο και το επόμενο καρέ τον παρουσιάζει σε μια πόλη έχουμε λεζάντα Τολέδο προάστια,
έτσι μειώνουμε το μπέρδεμα του αναγνώστη που την μια στιγμή ήταν στο Παρίσι και στο άλλο καρέ στο Τολέδο.

3. λεζάντα συμπέρασμα.Διατυπώνεται μια ιδέα στο τέλος μιας σκηνής  π.χ.
-νομίζω ότι όλα θα αποκαλυφθούν στον κόκκινο παπαγάλο.
- μα τον παρακολουθούμε 24 ώρες το εικοσιτετράωρο...
- επιμένω πως πρέπει να πάμε !
λεζάντα " ΠΡΆΓΜΑΤΙ "
- τι σου έλεγα ?

4. λεζάντα στην splash page.Συνήθως στην εισαγωγή χρησιμοποιούμε ολοσέλιδα καρέ για εντυπωσιασμό και για όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες.Και πάλι ώμος πολλές φορές  η εικόνα δεν ανταποκρίνεται στο πλήθος της πληροφορίας και μας αναγκάζει στην χρήση πολλών περιγραφικών καρέ που θα καταντούσαν κουραστικά και θα έσπαζε η αισθητική συνοχή του καρέ.Εδώ έρχεται να δώσει την λύση η λεζάντα που περιέχει σε μικρές ατάκες τα απαιτούμενα.

5. λεζάντα προσωπικά σχόλια. Ήρθε η ώρα να σχολιάσετε αυτά που βλέπεται ειρωνικά.σκωπτικά.
κοινωνικά και ....όπως σας αρέσει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ιδέες για κόμικς

Μερικές ιδέες για υποθέσεις κόμικς.
-Στο άγαλμα της πλατείας υπάρχει μια μυστηριώδης επιγραφή που οδηγεί μια παρέα φίλων...............
-Ανθρακωρύχοι μέσα στην στοά ανακαλύπτουν ένα παράξενο αντικείμενο.........................................
-Ένα στοιχειωμένο σπίτι λέγεται ότι έχει έναν θησαυρό..........................................................................
-Ένα μικρο παιδί περιφέρεται χαμένο μέσα στο δάσος ενώ η νύχτα πλησιάζει......................................
-Παράξενοι ήχοι έρχονται από το γειτονικό με το χωριό δάσος..................................................................
-Ένας αθώος πριν την εκτέλεση του κάνει έκκληση  για βοήθεια.Ανταποκρίνεται ένας ντετέκτιβ..........
-Ήρωας ξεκινάει να βρει το απόλυτο τεχνούργημα που οδηγεί................................................................
-Μία ομάδα παιδιών καλείται να αντιμετωπίσει το απόλυτο  κακό.......................................................
-Αρχικατάσκοπος καλείται να βρει τα κλεμμένα πυρη…

ΣΚΑΛΕΤΑ

Το διάγραμμα πλοκής ή σκαλέτα είναι η λύση στο χάος μιας μεγάλης υπόθεσης.
Ας δούμε πώς λειτουργεί. Αφού έχουμε καταλήξει στην τελική μορφή της υπόθεσης μας την χωρίζουμε σε αυτό που θα λέγαμε κεφάλαια ή σκηνές, χωρίς τους διαλόγους όμως που δίνουν λάθος μέγεθος.Καλό θα ήταν οι σκηνές να γράφονταν σε post it και να τα κολλάγαμε σε μια μεγάλη επιφάνεια για να μπορούμε να τους αλλάζαμε θέση αν χρειαζόταν.Μετά από αυτό το μοίρασμα θα είναι πιο εύκολο να υπολογίσουμε και τις σελίδες που χρειαζόμαστε για να αναπτύξουμε την κάθε σκηνή.Τέλος προσθέτουμε τις σημειώσεις, σκηνοθετικές ή σχεδιαστικές σαν πρώτη εικόνα του συνολικού θέματος.με αυτή την διαδικασία αναπτύσσουμε πιο ολοκληρωμένο έλεγχο στο εγχείρημα μας.

ο ήχος στα κόμικς ΜΠΑΛΟΝΑΚΙ 1.

Μετά τον αφηγητή και την λεζάντα ακολουθεί το μπαλονάκι που περιέχει τους διαλόγους των χαραχτήρων.Το πιο απλό μοντέλο ιστορικά που έχει επικρατήσει είναι το οβάλ με την ουρίτσα που δείχνει ποιος μιλάει



Άλλες απλές μορφές είναι το τετράγωνο,το τετράγωνο με στρογγυλεμένες άκρες και η οριζόντια γραμμή  με ουρίτσα.Τα γράμματα είναι κεφαλαία.αν και δεν αποκλείονται τα πεζά, και η στοίχιση τους κεντρική.Αυτή είναι η πιο απλή μορφή των μπαλονιών και των διαλόγων. Ας δούμε τώρα τις διαφοροποιήσεις τους και την εκφραστική ποικιλία των ειδών τους. 
Αν παρακολουθήσουμε τον καθημερινό διάλογο δύο ανθρώπων θα δούμε ότι δεν εκθέτουν απλά τις απόψεις τους αλλά τις προφέρουν με μεγάλη ποικιλία τόνων.Αυτή η τονικότητα είναι δύσκολο να μεταφερθεί άμεσα ,όταν στο τελικό αποτέλεσμα δεν εμπεριέχεται ο ήχος.Κάποιοι τρόποι μεταφοράς είναι μέσω του μεγέθους και του πάχους των γραμμάτων λες και όταν μεγαλώνει το μέγεθος και το πάχος δυναμώνει και η ένταση της φωνής ή όταν μειώνονται οι παράγοντες της γραμμα…